2013. április 19., péntek

Látványos Lágymányos

Szerencse, hogy Budapestnek annyi hídja van. Mindenki válogathat kedvére, ízlése szerint. Mindegyiknek megvan a maga hangulata.

Nekem személy szerint a Megyeri és a Lágymányosi (Rákóczi) a favorit. A Megyeri fantasztikus, szerintem világszám.:) Kár, hogy mindig eszembe jut, ha meglátom, hogy mennyi munkás melózott vele, akiket nem fizettek ki. Márpedig elég sűrűn látom, mert arrafelé dolgozom...

Márciusban ahogy manapság hívják, a Rákóczi hidat vettem szemügyre. Közelebbről, gyalogosan először jártam ott, és így is lenyűgözött. Rohadék hideg volt, kb. másfél órát vártam a kékórára. Nagyon tetszenek azok a hatalmas, piros világítótestek, amikor felkapcsolják őket.

[caption id="attachment_514" align="alignnone" width="657"] Itt még nem voltak felkapcsolva[/caption]

 

Képzeljétek, ezt a hidat csak három évig építették. Akkor még gördülékenyebb volt ez is... Meg talán kevesebb politikus... A gyártás-szerelés a Ganz Acélszerkezeti Vállalat feladata volt. Történt mindez 1992-ben. Budapest első hídja volt akkor, amely nem valamely személyről  hanem földrajzi elhelyezkedése okán kapta a nevét. 2011-ben változtatták meg, ekkortól hívjuk Rákóczi hídnak. Én sokáig nem voltam képben, mire rájöttem, melyik budapesti hidat is keresztelték át. A mai napig az eredeti nevén hívom. Mint ahogy a Moszkva tér is Moszkva tér marad...

[caption id="attachment_515" align="alignnone" width="657"] Tombol a kékóra[/caption]

 

Még egy érdekesség, amiről most olvastam először. Az 1-es villamos végállomása a hídon innen maradt, nem megy át Budára. 2014-ben ez a tervek szerint megváltozik, a villamosvonal felújításával összhangban a 'trámváj" a Kelenföldi Pályaudvarig fog közlekedni.

A híd hossza 493,4 méter, szélessége 30,5 méter, 4 közúti sáv, gyalogjárda és kerékpárút is vezet át rajta. Világítása egyedi, a pilon közepén elhelyezett három-három halogén reflektor felfelé irányuló fényét a pilon tetején elhelyezett két-két tükörszárny (egyenként ötven tükörelemmel) vakításmentesen szórja szét az útpályán. A befolyási oldalon, a gyalogjárdát a kerékpárúttal és a korlátot - annak felső elemébe épített - fénycsöves berendezés világítja meg.

[caption id="attachment_516" align="alignnone" width="657"] A hal ezt látja a Dunából kipillantva[/caption]

- cerezo -

9 megjegyzés :

  1. Köszönöm Kati! Nekem inkább az első.:)

    VálaszTörlés
  2. Nálam a sorrend : Lágymányosi, Megyeri, Szabadság híd.
    A képek közül meg nem tudnék választani :)

    Minden fotósnál halom, hogy "kék óra". Ez mit is takar pontosan?

    VálaszTörlés
  3. Akkor az ízlésünk hasonló, köszönöm szépen.:)
    A kékóra az égbolt színéről kapta a nevét. A naplemente utáni egy óra, amikor a horizonton lebukott nap még megvilágítja az eget. Ettől lesz ilyen gyönyörű kék színe, nem pedig fekete. Figyeld meg az eget naplemente után, a nap irányában, majd pedig háttal a napnak.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a választ.

    Tudod mit szeretek benned? Hogy beszélgetsz a "rajongóiddal".
    Nem csak a lájk meg a megosztás érdekel téged.

    VálaszTörlés
  5. Köszi, én sokszor nem így érzem...
    Visszatérve, kicsit javítanék: ugyanez igaz a napfelkelte előtti egy órára is.:)

    VálaszTörlés
  6. […] fényképező fotósokról (persze ez csak egy kiegészítő eszköz lehet, amolyan csemege féle). Itt és itt megnézhetsz még egy-két bűvös nyolcassal készített […]

    VálaszTörlés

Korábbi bejegyzések

Üzemeltető: Blogger.

Rendszeres olvasók

Bejegyzés értesítő e-mail-ben

Rólam ennyit

Fotóm
Budapest, Hungary
„A festőnek nemcsak azt kell festenie, amit maga előtt lát, hanem azt is, amit magában lát. Ha azonban semmit sem lát magában, akkor hagyja abba annak festését is, amit maga előtt lát.” Caspar David Friedrich Azt hiszem, ez a fotózásra is igaz...

Bloggyűjtemény