2013. október 26., szombat

Kőszáli kecskék kacaja

Prédikálószék pipa!
Régi vágyam teljesült ezzel a túrával, olyan helyre jutottam el, ami régi, felkiáltójeles bejegyzés volt már a noteszemben. A tinta is kezdett megkopni...

Egy rettenetes buszozással kezdődött. Egészen nagy tömeg volt a buszon, amelyikkel Dömösre igyekeztünk. Ráadásul Szentendrén felszállt egy csapat két kutyával, akik feldobták a busz utasainak életét. Mindegy, mikor megérkeztünk, az megváltás volt.
Dömösön várt a csapat másik fele, végül 24 fő gondolta úgy, hogy nem akarják a Hősök terén 23-szor hallani, hogy "Magyarország jobban teljesít!". Az erdő szélén nem álltunk meg az erdei büfénél, bármilyen csábító is volt. Irány a sziklaparádé!

Exposure timee 1/250 s

Focal length 25.00 mm
Metering mode Spot

Kezdetben mosolyogva, később, a sziklák, kövek méretének növekedésével egyenes arányban egyre komolyabb arccal küzdöttük le a métereket. A baráti terep egy 45 fokos, háromszögű vonalzót mintázott, csak ez nem volt sima. Nem is tudtunk egyenes vonalban menni... A hegyi kecskék röhögésétől visszhangzott a táj.
Ahogy megérkeztünk a Vadálló-kövek nevű helyi nevezetességhez, minden kínunkról megfeledkezve bámultunk. Néhány nagy szikláról van szó, kb. 5-600 méter magasan, végig a gerincen. A sziklák nevet is kaptak, egy kis fantáziával, vagy még anélkül is különböző formák, alakok jelennek meg szemünk előttÁrpád trónja, Felkiáltójel, Függőkő, Bunkó, Szélestorony, Nagytuskó.

Exposure time 1/1600 s

Exposure time 1/100 s
Aperture 8.0
Metering mode Spot

Vettünk még egy nagy levegőt és néhány ugrással meghódítottuk a Prédikálószéket. Útközben találtunk néhány gyufaszálat.

Exposure time 1/60 s

Exposure time 1/60 s
Focal length 41.00 mm

Exposure time 1/100 s
Aperture 3.5
Focal length 42.00 mm
Metering mode Spot

Odafent rendesen tömeg volt, sokan gondolták úgy, hogy nem kíváncsiak a politikára ezen a napon. Mert már ez a nemzeti ünnepünk is, mint minden más, csakis a politikáról szól.
Megérte felmászni!

Exposure time 1/200 s

Metering mode Spot

A lefelé menet már csak relaxáció volt. Annyira sima volt a terep, hogy azt gondoltuk, rossz helyen járunk. Úgy nézett ki, semmi érdekeset nem fogunk már látni, menet közben jókat beszélgettünk. Ekkor szembe jött valaki, akin volt kalap és megengedte, hogy körbeálljuk, és mindenki lefényképezze.

Exposure time 1/80 s
Metering mode Spot

Dömös határában akkor már nem tudtunk ellenállni a kis erdei büfének, stilszerűen (hegyi)kecskés sört és szarvashamburgert fogyasztva, legalábbis én.

Mint minden Indafotós kirándulás, ez is remekül szervezett, érdekes túra volt. Aki először jöttetek, örülök, hogy megismerhettelek Benneteket, a régiekkel pedig most is nagyon jól éreztem magam. A túra teljesítésért pedig mindenkinek elismerésem!
Legközelebbi Indás kirándulás alkalmával a Csomolungma lábánál található kis erdei büfében találkozunk...:)

11 megjegyzés:

1. Azt hallottam, hogy a Csomolungma lábánál a Serpák üzemeltetnek egy kiváló serezőt, gondolom ott kellene találkoznunk. Viszont én lehet, hogy ott megvárlak titeket míg vissza értek.
      :-)

VálaszTörlés
    2. Vigyetek engem is..:)..Viccet félretéve..engem is foglalkoztat..hogy ide eljussak!Csodás a kilátás..és gondolom "ezt" a hegyet (is) nekem szánták..:)

Válaszok
      1. Persze, hogy Neked szánták.:)
        Megéri felmenni!

Törlés
    3. Jó kis beszámoló volt. Némelyik képnél feljajdultam, mert előjöttek a helyszínen megélt pillanatok. Jól sikerült sorozatot készítettél.
      ui.: a 23-i beszéd mikor jelenik meg DVD-n? szeretném megvásárolni, kerül, amibe kerül.

VálaszTörlés
    4. Remek túra volt a fotók szerint! Gratulálok a "kőszáli kecskéknek"! ...és a klassz képekhez!

5. Jó kis hangulata van képekkel, szöveggel együtt. Szinte ott érzem magam!

6. Óóóó, de csodás fotók! Szuper lehetett a túra, főleg egy jól összeszokott társasággal. Ilyenkor még a leküzdésre váró meredek hegyoldalt is könnyedén meghódítja az ember fia, lánya :) Most is nagyon tetszett a blogolás, sőt széles vigyorral olvastam. Titkon reménykedek, hogy a közeljövőben meghódíthatom én is ezt a terepet. Azt mondják, hogy amit nagyon akarunk, az teljesülni fog. Gratulálok a munkásságodhoz!

Válaszok
      1. Ez egy olyan klassz társaság, hogy az újak sem érzik magukat idegennek. És valóban, menet közben szinte észre sem vettük a nehézségeket, mindig volt kihez szólni, mikor éppen nem fotóztunk.:)
        Bátran ajánlom, csodás látvány!
        Köszönöm, de ez csak egy erős hobbi (bogár a fejben), merthogy bogaras vagyok rendesen.:D